Information om coronavirus/COVID-19

Opdateret d. 21/07 2020 kl. 19:45

Kære gæster,

Grundet myndighedernes afstandskrav pga COVID-19 kan der forekomme længere ventetid ved nogle forlystelser og aktiviteter på de mere populære dage. Vi glæder os til at byde jer velkommen, og vores søde sommerværter står klar til at give jer en dejlig dag i vores skønne park.
Det er ikke nødvendigt at booke plads eller købe billetter til en specifik dato for at besøge os. Vi har masser af plads og flere grønne oaser, hvor I kan hygge jer og nyde hinandens selskab.
I kan se vores åbningstider her.

Vi har i dag fået kendskab til, at en af vores gæster fra i søndags (d. 19/7) har været smittet med COVID-19 under besøget. I Sommerland Sjælland følger vi meget nøje myndighedernes retningslinjer, og vi har været i kontakt med Styrelsen for patientsikkerhed, der har vejledt os i, hvordan vi skal håndtere situationen. De vil stå for smitteopsporing og tager sig af den videre proces.
Sammen har vi gennemgået vores tiltag og procedurer, som de finder i overensstemmelse med de retningslinjer, der er gældende for forlystelsesparker. Vi fortsætter med at spritte af med jævne mellemrum og opfordrer alle til at følge sundhedsmyndighedernes retningslinjer og blive hjemme ved symptomer/mistanke om smitte. Husk også fortsat at holde afstand og opretholde den gode håndhygiejne.
Ved yderligere spørgsmål kan du kontakte Den myndighedsfælles hotline på tlf. 70200233

FAQ
Vi gør alt, hvad vi kan for at svare på jeres henvendelser hurtigst muligt, men I kan hjælpe os med først at tjekke, om I kan få svar på jeres spørgsmål herunder, inden I tager kontakt til os. Skulle I have yderligere spørgsmål, så henviser vi til, at I sender en mail til info@sommerlandsj.dk
Vi takker for jeres forståelse og glæder os til at få besøg af jer.

Hvilke restriktioner gælder for Den Blå Lagune?
I Den Blå Lagune skal der holdes 1 meters afstand, og antallet af gæster i omklædningsrummene kontrolleres, så der ikke er for mange inde i omklædningsrummene på samme tid.
Grundet myndighedernes afstandskrav kan der derfor forekomme længere ventetid for at komme ind i omklædningsrummene på de mere populære dage – eksempelvis dage med rigtig godt vejr. 

Kan jeg købe entrébilletter med rabat som følge af regeringens sommerpakke?
Nej, Sommerland Sjælland er ikke omfattet af hjælpepakken.
Du kan stadig spare penge ved at holde øje med vores webshop – og billetbørsen på webshoppen - hvor vi sælger et begrænset antal lavprisbilletter til en specifik dato.
Du kan købe dine billetter her

Skal man have mundbind på i Sommerland Sjællands forlystelser?
Sundhedsstyrelsen har åbnet op for muligheden for at øge kapaciteten i udvalgte forlystelser, hvis gæsterne bruger nye engangsmundbind ved hver tur, der skal smides ud efter endt tur.
I Sommerland Sjælland har vi kun Vildkatten i den kategori, og på nuværende tidspunkt kører vi et par forsøgsdage med engangsmundbind, der udleveres ved indgangen til Vildkatten. 

Hvad gør Sommerland Sjælland for at mindske smitterisikoen i parken?
Sikkerhed for vores gæster og sommerværter er vores højeste prioritet, og vores ønske er, at både gæster og personale er trygge ved at tilbringe sommeren i vores skønne park. I Sommerland Sjælland arbejder vi derfor med forskellige tiltag, der skal minimere smitterisikoen i parken:

• Afstandsmarkering, køsystemer og afskærmning
• Ny udformning for buffeterne og flere picnicområder
• Øget fokus på rengøring og opsætning af spritstationer
• Afspritning af udsatte områder med jævne mellemrum
• Venlige remindere om at give hinanden plads – husk at holde hulahop-afstand
• Opdaterede procedurer ved kontakt mellem gæster og sommerværter – f.eks. i billetluger, kiosker og forlystelser.
• Alternativer til vores events herunder f.eks. Cirkus Mascot, mød maskotterne m.m. (afhængig af myndighedernes retningslinjer).
• Nye retningslinjer for færdsel i Den Blå Lagune og tilhørende omklædningsfaciliteter.

Hvad kan jeg som gæst gøre for at hjælpe med at mindske smitterisikoen?
Vi håber på, at I som gæster også selv vil tage ansvar for at følge myndighedernes vejledning og være med til at passe på hinanden:
• Bliv hjemme ved sygdom.
Selvom man har glædet sig til en skøn dag i parken, så håber vi, at I passer på jer selv og vores sommerværter og gemmer jeres besøg til en anden dag. Både vores sommerværter og de mange grønne områder venter gerne et par dage på at få besøg af jer, så alle får en god oplevelse i parken.
• Vask dine hænder tit og brug håndsprit.
Vi har stillet håndsprit op mange steder, men anbefaler også, at du selv husker at vaske hænder regelmæssigt og evt. have en lille håndsprit med.
• Hold afstand og begræns fysisk kontakt. Undgå håndtryk, kindkys og kram.
Vi er vilde med high-fives, men i år bruger vi alternativer – f.eks. flyvende high-fives. Så vi håber, du stadig er klar på sjov med vores sommerværter – men nu på en ny måde.
• Udvis god hosteetikette.
Host eller nys i engangslommetørklæde, alternativt i albuebøjningen. Hjælp os med at passe på hinanden – det er aldrig rart at blive hostet eller nyst på.
• Vær opmærksom og vis hensyn.
Grundet afstandskrav (COVID-19) kan der forekomme længere ventetider end normalt. Vi har flere åbne områder og mange skønne oaser i Sommerland – området er kæmpe stort, og der er helt sikkert steder, du måske ikke vidste, vi havde.

Hvilke vilkår/justeringer gælder for sæson 2020?
Vi har mange grønne og åbne områder og meget plads, som vores gæster kan fordele sig udover, og vi har øget bordebænkesæts-områderne med flere hundrede kvadratmeter på udvalgte nye steder.
• Restauranter: Alle vores spisesteder og kiosker holder åbent.
Af sikkerhedsmæssige og driftsmæssige årsager forbeholder vi os retten til at variere åbningstiderne på de enkelte aktiviteter og salgssteder.
• Forlystelser og aktiviteter: Ifølge myndighedernes retningslinjer fra d. 27/5 må vi åbne alle vores forlystelser og aktiviteter, men der vil være nogle af forlystelserne, vi jævnfør retningslinjerne ikke kan fylde alle sæderne op.
Herunder kan du se, hvordan vi følger retningslinjerne i de forskellige forlystelser:
Amazonas sejler med én familie pr. tømmerflåde
Mini ekspressen kører med det midterste sæde i hver vogntog afspærret og kun med samme familie på hver række
Parktoget kører med gæster på hver anden række
Tekopperne kører med gæster fra samme familie sammen i hver kop
Den Røde Baron flyver med børn fra én familie pr. flyver
Veteranbilerne kører med børn fra én familie pr. bil
- I Klatrefidusen er det ikke tilladt at gå videre før platformen forude er tom
Rally 88 kører med op til 2 familier af gangen
- I Vildbassen er hver anden vogn lukket
TugTug’en sejler med op til to familier pr. tur
Traffic Jam kører med begrænset antal gæster pr. tur
Totempælen kører med én familie pr. tur
- I Simulator Inatoren lukkes én familie ind pr. tur
Vildkatten kører med én familie pr. tur. - på udvalgte dage køres der med mundbind for at mindske ventetiden 
- I Boldhuset er antallet af bolde reduceret
Svingturen kører med gæster fra samme familie i hver vogn
- I Familiegyngen skal der holdes en meters afstand

Grundet myndighedernes afstandskrav kan der forekomme længere ventetid ved nogle forlystelser på de mere populære dage. Vi anbefaler, at man går en tur rundt i parken eller prøver noget andet og kommer tilbage igen lidt senere. Alternativt kan man undgå at planlægge sit besøg på de mest solrige dage, hvor mange andre også vælger at besøge os.
Vi følger udviklingen og justerer løbende i forhold til myndighedernes retningslinjer.

Hvad betyder det for mig, der har booket et hytteophold i sæson 2020?
Vi har valgt at ændre vores afbestillingsregler for sæson 2020 pga. COVID-19.
Ønsker du ikke at beholde din bookning i 2020, har du mulighed for gratis at ombooke til et tilsvarende ophold i sæson 2021. Ombookning af ophold skal ske senest 8 dage før oprindelig ankomstdato (sæson 2020) ved at sende en mail til info@sommerlandsj.dk med kunde- eller bookingnr.
OBS!: Flytter du dit ophold til sæson 2021, træder de almindelige handelsbetingelser og afbestillingsregler i kraft.
Vi håber selvfølgelig, at du vil støtte vores familiepark og stadig er interesseret i et hytteophold hos os, men har du ikke mulighed for at fastholde din bookning eller rykke den til sæson 2021, kan du få pengene retur eller få et gavekort på opholdets værdi helt frem til 8 dage før oprindelig ankomstdato (sæson 2020).
Har du betalt afbestillingsgebyr har du en ekstra fordel, da du kan afbestille dit ophold helt frem til kl. 12 dagen før oprindelig ankomstdato (sæson 2020). For at få refunderet dit ophold skal du sende en mail til info@sommerlandsj.dk med kunde- eller bookingnr.
Ved ændringer efter fristen koster det 299,- kr. i administrationsgebyr.

Hvad betyder det for mig, der har købt sæsonkort FØR d. 10/6 2020?
Vi håber selvfølgelig, at du fortsat ønsker at bruge dit sæsonkort i sæson 2020 (når du afhenter dit sæsonkort accepterer du samtidig de vilkår - og eventuelle løbende justeringer i disse - vi åbner under), men har du ikke mulighed for at bruge dine sæsonkort i 2020, har du mulighed for at overføre dem til 2021.
Vi overfører automatisk ubrugte sæsonkort, der er købt FØR d. 10/6 2020, til at være gældende i sæson 2021. Flytning af sæsonkortets gyldighedsperiode ydes kun såfremt ingen af stregkoderne i hele ordren er indløst og ingen sæsonkort er udleveret.
Husk dit sæsonkort skal indløses ved første besøg i parken, og din mulighed for at flytte dit sæsonkort til sæson 2021 bortfalder, hvis du indløser stregkoderne i 2020. OBS!: Der skal træffes ét samlet valg for hele ordren.

Hvad betyder det for mig, der har købt sæsonkort FRA d. 10/6 2020?
Fra d. 10/6 træder de almindelige handelsbetingelser i kraft. Læs mere her.
Når du afhenter dit sæsonkort, accepterer du samtidig de vilkår - og eventuelle løbende justeringer i disse - vi åbner under.

På forhånd tak fra Familien Sommerland
Jeres støtte betyder rigtig meget for os, og vi sætter derfor stor pris på hvert et "like", hver en tilmelding til vores nyhedsbrev og alle de dejlige kommentarer, vi får fra jer i denne tid. Vi håber, at I vil give os lidt ekstra medvind og anbefale os til jeres venner og bekendte – og de er selvfølgelig også meget velkomne til at ”støtte os” på de sociale medier.
Jeres løbende aktivitet og deling af vores opslag, betyder mere, end I måske er klar over. Med et enkelt klik er I med til at øge vores synlighed og udbrede kendskabet til Sommerland Sjælland.
Kåre, Mette og resten af Familien Sommerland er vildt spændte på at byde dig, din familie, venner og bekendte velkommen i vores hyggelige familiepark, hvor der både er plads, tid og mulighed for at være familie og få skulderne ned og slappe af i vores mange oaser.

Pas godt på jer selv og hinanden til vi ses igen.
KH Familien Sommerland